Qui som

INTEGRACIÓ

RESPONSABILITAT SOCIAL

MISSIÓ

Som una Fundació privada, sense afany de lucre que pertany al grup d’entitats Asproseat. Promoguda per la iniciativa de mares i pares de persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament. Perseguim la inclusió educativa, laboral i social dels nostres fills a través de la creació de serveis específics per aquest objectiu i de la reivindicació permanent dels seus drets definits en el marc normatiu català, espanyol i europeu.
logo-grup-asproseat-positiu

L’any 1966, des de la Parròquia “Mare de Déu de Montserrat” del barri del Guinardó de Barcelona, es creà una escola pionera en l’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament. Va ser un primer pas en la lluita de les famílies per la visualització, acceptació  i presència social dels seus fills.

Setze anys després, el 1981, des de la mateixa escola, vam crear un nou centre educatiu per preparar laboralment aquestes persones i facilitar així el seu accés al món laboral i la vida adulta.

Avui, l’escola de Formació Professional Adaptada “Mare de Déu de Montserrat”, atén a més de cent alumnes cada curs impartint Programes de Formació i Inserció.

L’any 1988, l’Associació de mares i pares de l’Escola Professional posa en marxa un Servei d’Orientació Laboral per conduir tots els alumnes, un cop acabada l’escolarització, cap al món laboral. D’aquest servei, al llarg dels anys, se’n deriven un Centre Especial de Treball, un Servei Ocupacional d’Inserció i altres iniciatives de lleure, habitatge, tutela, etc.

L’any 2000, el volum econòmic i de responsabilitats d’aquesta Associació, ens porta a la creació de FUNDACIÓ GINESTA, que avui, de forma directa o a través de la seva xarxa de relació amb altres entitats del sector, ofereix un servei d’atenció i suport integral a la vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament.

HISTÒRIA

Treballant per la inclusió des de 1981